Hatar verkligen aktivitetsdagar...

Hej, vad tror ni att jag har gjort idag? Har ni långa örsnibbar kanske ni förstår bara med hjälp av rubriken! :) Sorry för det där, ingen kommer att förstå :P. I dag har jag i alla fall haft aktivitetsdag. Det var fett skönt egentligen, vi började 9 och slutade 2. Men själva dagen i sig var inte så skön. Det började med en bussresa och sedan en iskall promenad till Etnografiska muséet som resulterade i att jag inte kunde känna mina tår på ett långt tag igen. För er som varit där behöver jag ju inte berätta att det där muséet (mittemot tekniska ligger det) innehåller inget mer än typ drömfångare och gamla föremål från typ indianstammar, plus en massa text om upptäckare... Inte så kul alltså. Sen åkte vi tillbaks med bussen, till Kungsträdgården. För att åka skridskor. Inte roligt, jag åkte inte alls.

Visst matchar dom? :P   Sven insisterade på att 
Jag valde Mimmis           snöra allas skridskor...
hjälm :)

Jag lyckades till slut övertala Sven att få gå av bussen nån station innan, så jag kom hem innan 2. As skönt!
När jag kom in var jag ju självklart som en stor isbit, så jag bestämde mig för en kopp varm choklad och ett varmt bad. När jag smält lite efter badet och börjat få tillbaks känsel i de flesta delarna av kroppen, hade jag tänkt plugga engelska innan jag hämtade min kusin, eller "lillasyster", som Astri fortsätter säga, på hennes basket på KFUM. Men inte. Jag var tvungen att passa en hungrig bebis i en halvtimme, jag tyckte fett synd om honom, och jag kunde ju inte direkt göra något. Sen skyndade jag i väg till Nina och det visade sig att jag hade alldeles för mycket tid på mig för att gå direkt till Odenplan och möta Astri och Paula, så jag gick förbi Casablanca på vägen och kollade om de hade öppnat och för att hyra lite filmer i så fall. Det hade de inte, och kommer inte förrän i december! :'(.

Aja, sen gick jag till Odenplan och skulle möta Astri och Paula där. Vi väntade på Paula till kvart i, då bussen skulle komma, så vi kunde åka till Amandas tjejmiddag, men hon var sen, den jäveln, så vi försökte få busschauffören att vänta genom att "inte hitta remsan" o.s.v... Det gick inte bra, så vi fick vänta på nästa i 10 minuter :/. Paulas fel!

Men när vi väl kom fram med bussen var det ingen som kom ihåg mer än att hon bodde i ett grönt hus ungefär, på första vånoingen och att trappuppgången var fin. Efter ett tags letande hittade vi huset och kom då på att vi inte hade någon portkod. Istället för att ringa som vanliga människor skulle ha gjort (varför skulle vi slösa pengar på det? :O), så letade vi efter grejer att kasta/peta på hennes fönster med, utan att det gick sönder eller så. I en sån där byggkasse av grov plast hittade vi en några meter lång bräda. Dessutom torr i ena änden. Så vi gjorde det enda rätta, och bankade lite lätt på fönstret med den. Vi trodde att de inte hörde, så jag frågade en kille som kom ut om han kunde släppa in oss, men han var nog lite korkad, för det funkade inte. Några sekunder senare kom Amanda nerspringandes för trappan. De hade både sett och hört plankan, heheh. :P Vi gav ett presentkort på Bikbok för 200 spänn.


Min och Astris present
till Amanda! -Vi har gj-
ort kuvertet själva :)

Tisdagens mat var olika för alla. Man jobbade i grupper på 3 pers. Jag var med Anton och Victoria, vi hade temat diabetiker, vi lagade Köttbullar med klyftpotatis och brunsås. Vi gjorde faktiskt egen brunsås, och till hade vi rivna morötter och stekt aubergine. Det var nog den godaste hemkunskapsmaten jag ätit :P. Jag stekte köttbullarna och lagade brunsåsen :).



//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0