Lite kär???

Jag vet att det här inlägget är långt, men det är verkligen värt att läsa det!

Kärleks snacket i torsdags:
Jag och tjejen (vars namn jag inte får nämna) och Martina satt på bussen på väg hem och små snackade lite. Plötsligt började vi prata om killen (vars namn jag inte får nämna). Tjejen (vars namn jag inte får nämna) sken genast upp och blev jätte intresserad av ämnet. Jag och Martina började känna doften av kärlek varje gång hon sade namnet på killen (vars namn jag inte får nämna).
Tillslut kunde jag inte låta bli att Fråga:

A= Astri
T= tjejen (vars namn jag inte får nämna)


A: - Är du kär i honom eller?
T (generad): -Va? Nej!
A (retas): -Joo, kanske lite?
T (upprörd): -Va, absolut inte!
A: -Men kom igen, det syns ju på dig att du gillar honom!
T (ännu mer generad): -Sluta, jag är inte kär i honom!
A: -Joo, men asså det är inget fel med det. Jag kan också medge att jag tycker att han är ganska snygg!
T (sur): -Sluta, vad är det du inte fattar? Jag är inte kär i honom!
A försöker pressa T: -Men kom igen, alla vet ju det, varför kan du inte bara säga som det är?
T blir helt galen: -Jag säger ju som det är! (T skiriker ut över hela odenplan): -JAG ÄR INTE KÄR I HONOM!

Alla på Odenplan vänder sig om och stirrar på oss.

A väser: -Tyst!
T struntar i vad Astri sagt: -Ni tror inte på mig!
A flinar: -Nej, faktiskt inte.
T stampar surt i slasket på marken: -Asså, varför inte?
A: -Jo, för att om du inte hade gillat honom hade du knappast blivit så upprörd över att vi anklagar dig för att vara kär i honom. Du hade liksom inte flippat ur så mycket, du hade bara blåst bort anklagelsen.
T är jätte förbannad och vänder sig surt om för att gå iväg: -Okej, jag bryr mig inte vad ni tror!
A flinar och halv-ropar lite för att T, som nu är 5 m bort ska höra: -Okej, så du är kär i honom alltså?
T stannar och blir så arg så att hon försöker ta strypgrepp på Astri: -NEJ, JAG ÄR INTE KÄR I HONOM!
A flinar och puttar undan Ts händer: -Lugn, lugn! Jag ska inte berätta din "lilla hemlighet" för någon!
T: -Men sluta! Vad är det med er!

Under tiden står Martina i bakrunden och fnissar. Mitt och tjejen (vars namn jag inte får nämnas) samtal fortsätter ungefär på samma sätt, fast lite våldsammare, i ca 15 minuter till... Det slutar med att tjejen (vars namn jag inte får nämna) springer, helt galen, röd som en tomat i ansiktet och jagar mig runt på hela Odenplan. Tillslut får jag nog:


A (andfådd): -Snälla, snälla, jag ger mig!
T (bestämd och sur): -Bra!
A kan inte låta bli att fortsätta att retas: -Fast jag vet ju fortfarande att du gillar honom...
T: -Sluta, seriöst! Vad ska jag göra för att bevisa att jag inte gillar honom?
A tänker ett tag: -Hm... (A får plötsligt en idé): -Jag vet, kyss honom!
T (chockad): -Va? Fy vad äckligt!
A: -Vadå jag har gjort det...

Efter att Astri har sagt det ångrar hon att hon vad hon sagt. A hade lovat killen (vars namn jag inte får nämna) att inte säga något om det. Astri hoppas att tjejen (vars namn jag inte får nämna) inte hörde vad hon sa.


T slutar att vara arg och blir istället förvånad: -Va? Har du kysst honom??
A försöker att blåsa bort det hon sagt: -Nej, jag sa fel.
T tror inte sina öron: -Nej du sa att du hade kysst honom!
A känner hur fel allt blivit: -Nej jag sa fel, jag lovar!
T börjar att lee: -Lägg av! Du gjorde det!
A kan inte låta bli att börja skratta och märker att hon är avslöjad: -Okej, men det var bara en puss!
T (helt chockad): -Asså oh my god, är det sant??
A vill byta samtalsämne: -Nog om det nu!
T börjar flina: -Neej, vadå, var det så att Bh:n bara råkade glida av också?
A upprörd: -Lägg av, vad tror du om mig!
T flinar: -Jag bara skojar!
A: -Bra, vi glömmer allt jag sagt, jag har lovat honom att inte bebrätta för någon!
T: -Nej, om du säger något om mig till killen (vars namn jag inte får nämna), så säger jag att du brytigt löftet ni hade!
A förvånad: -Så då erkänner du alltså?
T Suckar: -NEEEEEEEEEEEJ!

Och så fortsätter samtalet en bra stund till. Även hemma fortsätter "vårt lilla bråk" via sms. Aja, tror ni att jag sa till killen (vars namn jag inte får nämna) om att tjejen (vars namn jag inte får nämna) är kär i honom?



// Astri

Kommentarer
Postat av: Anonym

suck, hela Odenplan måste trott vi var idioter.

men hahah, lite kul va det:D

2008-11-30 @ 20:00:50
Postat av: Astri

Haha, jag vet XD. Det var du som gjorde bort dig mest XD.

2008-12-01 @ 13:40:09
Postat av: Anonym

HAHA xD

Ojojoj, jag kan verkligen föreställa mig dig springa runt där (och se lite löjlig ut). Ta det inte personligt XD

2008-12-01 @ 17:32:53
Postat av: ida

fan va oshysst !

2008-12-10 @ 19:33:19
URL: http://ilyden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0