Tisdag

Hej kära blogg :). Heheh, fin inledning där tyckte jag? Idag hade vi HK med Hugo, vår nya ni vet :/. Vi fick laga Kalasgod fisk med gräddsås. Det kan ni läsa om i Astris förra inlägg. Imorse glömde jag mina skåpnycklar hemma, ännu en gång. Så jag skippade spanskan och sprang hem och hämtade dem, var faktiskt väldigt ambitiös och hann göra några tal på min matteläxa under tiden. Efter gick jag och Astri till Butterix för att leta efter stinkbomber. Vi gick till BR också, men som vänta gick det inte heller så bra. Vi blev masserade i några massage-stolar på PUB, sen var det tbx till Butterix igen. Där tänkte vi först leta efter någon present till Amanda (förlåt Amanda, och jag lovar att du inte kommer få nåt därifrån).

I stället fastnade vi för en tuggummiautomat. Det var ett sånt där spel som när man ska skjuta upp bollar och undvika att få ned dom i hålet. I det här spelet var grejen att man skulle träffa en zon med bollen. så fick man 2 tuggummin istället för ett. Jag var jätteduktig, och efter att ha slösat bort några kronor hade jag hela 5 tuggummin! De var så hårda i början att jag inte kunde tugga, utan bara hade det i munnen, vid kinden.


Efter ett tag tröttnade vi, och gick ner en våning. Där hittade vi några fina masker som vi tog foton på. Vi fick tyvärr inte fota mer, eftersom personalen sa till oss :'(. Ser ni vilka vi föreställer? :P (Ledtråd: Superhjältar)


När vi till slut tröttnat på Butterix gick vi in på Body Shop precis intill. Först blev lite äckligt glittriga av deras produkter, men sen kom vi på att det var jättebra fotoljus och att vi kunde fota den som kunde göra störst bubblor med 5 tuggummin i munnen. Vems var störst tycker ni? Det blev nog ganska avgjort Astris... XD. Det var oundvikligt att inte bli kladdiga, och efter några minuter hade vi tuggummi i, jaa, i stort sett hela ansiktet.


Efter ett tag blev vi tillsagda i den affären också, och vi gick ut. Det ösregnade ute, så vi stog under taket utanför affären. Då kommer det fram en ganska full gubbe till oss. Han bryter på nåt språk.

Gubbe: Ursäkta flickor, kan ni beställa en taxi åt mig?
Jag: Va...? Eh, neej, vi har inga pengar! (dålig på att ljuga).
Gubbe: Jo, men jag betalar dig! Hur mycket vill du ha?
Jag: Eh...
Astri: (Vänder sig om och skrattar)
Gubbe: 15, 20? Du behöver bara ringa.

Jag nappar när jag fattar att jag inte behöver betala för taxin. Han säger ett mobilnummer och jag slår det. Jag blir förvånad när jag kommer till en tfnsvarare och tror besviket att han lurade mig. Men han förklarar att det var hans mobil och att han inte vet taxinumret. Vi går in på Body Shop igen för att få ett nummer och han berättar för oss och alla andra vad han heter några gånger. Jag ringer taxin men det är flera minuters kö så jag lägger på. Jag förklarar för honom och han tackar så hemskt mycket ändå och klappar oss lite obehagligt några gånger på ryggen. Han verkar ha glömt bort pengarna och vi går iväg. Hahah, det var lite roligt i alla fall ^^.

Ha en trevlig kväll :P, nu måste jag plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0