Tjejmiddag på landet

Igår kväll kom jag hem från landet igen efter tjejmiddan. Alla åkte in och ut med Waxholmsbåten till och från Seglarö, vår ö alltså. Men "alla" blev inte så många... Jag visste från början att Amanda inte kunde komma, sen ringde Paula och kunde inte heller eftersom hon var på sjukhuset, och Astri tvingade Sara att stanna hemma i stället. Så vi blev totalt 6 personer... Det var fett mesigt, har nog aldrig haft så få :(. Moa och jag möttes vi Strömkajen, sen kom Astri. Innan de andra gick på vid Lidingö hann vi köpa en tallrik pannkakor och en tallrik nachos chips. Det kan ju liksom aldrig gå fel? Pannkakorna var okej, nachoschipsen... var det inte! De var dränkta i gräddfil av en läskig kvinna på ena sidan, var inte saltade eller nåt och hade en stor, fet ostklump i ena hörnet. Haha, vi åt knappast upp dem.


I alla fall, när vi kom i land var det kolsvart. Det var skit mycket fin snö :).
 

Sen blev det present öppning. Från Anna och Kakan fick jag en jättefin tekopp, en blå halsduk från Indiska och Rooibos te. Av Moa fick jag en jättefin stor svart t-shirt från Gina Tricot. Och nu undrar ni säkert vad jag fick av Astri? Och Paula och Amanda också, fast de var ju inte där. Det jag enligt dem skulle börja gråta av alltså. Det var faktiskt inte alls så illa som jag trodde. Jag hade förväntat mig någon hemmagjord skit som de hade ritat... Eller om jag hade tur kanske något från slöjden. Även om det här kanske inte var riktigt vad jag förväntat mig i födelsedagspresent så blev jag ju glad. Eller... Det var roligt i alla fall. Oj, jag har fortfarande inte berättat vad det var... Kan ni gissa med hjälp av Astris vackra, handmålade kort? :O


För alla er som är lite dumma i huvudet så ska jag och Astri alltså på en  privat ridlektion ute i leran med en ridlärare. Vi har inte bestämt datum än, men jag berättar när jag vet mer :).

Sen tänkte vi köra Guitar Hero, som jag fick. Moa och Anna hade aldrig kört det, så det kunde ju vart lite kul för dem, men tyvärr så funkade det inte, antagligen gjorde vi nåt grovt misstag, ska försöka igen nån annan gång. I stället körde jag och Anna Singstar. Vi var helt usla, det var morgon och det är ju ännu svårare att sjunga än att prata på morgonen. Anna vann de flesta låtarna, men vi var båda sjukt dåliga ändå :P.

Nu blir det tillbaks till pluggandet igen... Har spanska prov imorgon ;S. Bläää... Gillar inte Margarita.

Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0