Mamma tror att jag har sprängt tv:n!

Hello people!

Nu var det klart! Lika självklart som att Barack Obama är USAs nya president är det att jag fick MVG på min svenska redovisning! Nog om skolan nu, och vidare till kvällen...
Efter basketen berättade Martina (en tjej i laget) att hon skulle köpa en blomma till hennes styvmamma. Jag, Sara och Elvira blev helt fascinerad av Martinas idé och beslöt oss att följa hennes goda exempel. Vi köpte en vit, lite ljus rosa ros till mamma.

Rosen:



Jag och Elvira, det set ut som att vi är på något slags disco, men det är bara en helt vanlig blomsteraffär:




Det roliga var det att så fort jag sträckte fram rosen till mamma och sa:
- Mamma, varsågod, jag älskar dig!
Var det första hon sa:
- Astri vad har du nu gjort för dumt?
Jag, lite chokad över frågan:
Va, inget?
Mamma tittar lite osäker på mig:
Vad har du gjort, eldat upp lägenheten eller sprängt tv?
Jag, lite sur över anklagelsen:
- Nej, vf skulle jag göra det?
Mamma börjar lee:
- Astri, du har köpt en ros till mig! Är det något du tycker att du brukar göra?
Jag ler också lite, inser hur konstigt mamma måste tycka att det är:
- Nej, men jag ville bara vara snäll, varsågod!
Mamma ger mig en stor kram:
- Tack, så du säker på att ingenting är förstört i lägenheten?
Jag:
-*suck*, jag lovar allt är helt!
Mamma vill gå mig på nerverna:
- Är du helt säker?
Jag lite förbannat:
- Jaaaaaaa, helt säkert!
Mamma skrattar...


Ser ni vilka fördommar min mamma har om mig? Hon kan inte bara fatta att jag har köpt en ros till henne, hon tror att jag måste ha gjort något dumt och vilja gottgöra henne. Jag köpte rosen bara för att jag ville visa hur mcket jag älskade henne. Hur kul är det då att få höra "Astri vad har du nu gjort för dumt?".
Aja, hon blev i alla fall glad :).

Kommentarer
Postat av: Elvis " 11

HAHAHA LOL!!!

men mamma och pappa blev jätte gladar och jag fick en supergod middag och många kramar:D

2008-11-07 @ 17:18:40
Postat av: Elvira igen:P

Astri pumpan som var på mina halloween bilder har inte jag ritat utan det var ett halloweenkort jag fick av mormor och morfar:P

men jag ska lägga upp bilder på mina bilder:D

2008-11-07 @ 17:23:11
Postat av: G

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in hos mig, http://babbidesign.blogg.se välkommen!

2008-11-07 @ 17:40:39
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0