Helgen: Hanna hos pappa...

I Helgen var Hanna (Saras kompis) hos vår pappa. Detta var alltså den 4:de personen som får åka dit!
Det var jätte roligt där. Vi bakade knäck som blev jätte goda. Ja, i alla fall den börsta sattsen, den andra vill jag inte riktigt komentera...

  
                            första sattsen            andra sattsen

Sen bloggade vi lite och  tittade på Life of Ryan hela morgonen fram till kl 2. Jag börjar älska Ryan mer och mer!
På kvällen bastade vi. Det var nog första gången jag andvände min pappas bastu, tror jag. Jag hatar egentligen att basta! jag bastade mest för Hannas skull...
I Lördags kväll frågade en tjej som heter Emma om vi ville följa med henne till hennes stall. Vi känner inte Emma så bra, vi har bara träffat henne några gånger, men hon är den ända kompisen vi har hos pappa för tillfället. Därför beslöt vi oss för att tacka ja till hennes inbjudan. Vi åkte buss till stallet och hjälpte Emma att mocka och fixa med hästen. Det var jätte tråkigt! Jag som hatar hästar plågades av att vara i stallet och ville helst bara åka därifrån. Det läskiga var at det inte var en ända människa i stallet. Det var bara Emma, vi och alla alla hästarna. jag fattar inte att hon vågar vara där själv!


Tillslut orkade vi inte vara kvar i stallet och vi hade lovat pappa att vara hemma till middagen, så vi gick. Det var ganska jobbigt att behöva lämna Emma ensam kvar med alla hästarna i mörkret. När vi väl kom till Busshållplatsen insåg vi att bussen bara gick var 40:de minut. Vi hade precis missat den så vi tänkte att vi skulle gå hem. Den mörka, oupplysta vägen hem var inte särskillt lockande att gå på. Vi såg ingenting! Det ända vi hade var lampan från Saras mobil och den gjorde iaf så att vi såg vad som hände 1 m framför oss. Resten var bäcksvart. Tillslut var vi så rädda att vi bad pappa att komma och hämta oss. Pappa kom efter några minuter och vi åkte omskakade hem till huset...

Jag gjorde klart min mössa i helgen föresten! MVG? Jag lovar, jag kommer att få MVG!

     



Det var min helg det! :)

//Astri

Kommentarer
Postat av: Elvira

Jenny är min gudmor och hon har börjat läsa min blogg så då vill jag välkommna henne till min blogg:)

2008-11-30 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0