BK med Michel & Ludde

Hello!

Gissa vad jag tvingades att göra idag?
Inte nog med att jag tvingades spendera en hel eftermiddag med Ludde och Michel igår, utan jag tvingades även att spendera en hel lunch med dem idag också. Okej, dem är inte så hemska som dem låter, det var faltsikt ganska roligt. Självklart skulle vi iväg och leta efter ortodoxakyrkor, men vi har sån jäkla otur att dem var stänga idag också. Tillslut lyckades vi få tag på en invandrarkvinna från den ortodoxa kyrkan.
Samtal:

A: Astri
K: Kvinnan
L: Ludde
M: Michel


Kvinnan öppnar dörren:

K:- hei?
M:- e, jo hej, vi kommer från Vasa Real och håller på med ett skolarbete om den prtodoxa kyrkan, vi undrade om vi kunde få en liten intervju med prästen?
K (stirrar på Michel):- Prästen inte här! Han e upptagen!
L:- Men vadå? När kommer han tillbaka då?
K (lite stressad av någon andledning):- Jag vet inte, han e upptagen!
A:- Men kan vi inte få ställa dig frågorna då?
K (stirrar förskräckt på mig):- Va mi? Nei, nei, det går inte, jag är inte präst!
A (envisas):- Jo, men vi tänkte att du kanske kunde lite om den ortodoxa kyrkan i och med att du jobbar här!
K (skrcäkslagen):- Jag kan dålig svenska, inte vara präst. Jag är bara kvinna, jag inte präst, jag är kvinna och kan ingen säga!

Sedan stängde hon dörren...
Skumt va? Vad menade hon med "jag är bara kvinna, jag kan inget säga"??

Vi gick iaf besvikna där ifrån och gick och åt lunch på BK (Burger King). Michel och Ludde åt ordentligt med mat, medan jag bara tog en glass...
Här är Michel när han äter hamburgare :S:

  

Skabbigt va???

//Astri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0