Fint

Fan vad någon måste köpa mig en systemkamera just nu alltså. Jag vill bara fånga allt fint på bild, för det är så jävla fint just nu, sitta ensam i den varma kvällsluften och bara lyssna på tystnaden och alla ljud från svanar som simmar förbi tyst och en fågel som gör ett kurrande ljud på ön mittemot. Och titta ut över havet där allting speglar sig, helt stilla, de rosa molnen under solnedgången. Och allt är helt fridfullt liksom. Det är så här det borde vara hela tiden! Sinnesro :)

Aja, det skulle bli sjukt fina bilder i alla fall, havet och himlen och öarnas skuggor.. Allt skulle göra sig perfekt på bild precis här och nu. Jag får nog förklara det för mamma sen, jag har varit så snäll så vi får se vad som händer...

Om jag var duktig på att måla med akvarell skulle jag gärna målat det och lagt upp på bloggen, men det hade nog mest sett roligt och kladdigt ut, en massa mörka färger och olika konstiga kontraster med landskapet, det skulle vara alldeles för svårt. Min morfar var sjukt duktig på att måla akvarell, speciellt havet... Det såg alltid ut som på foto. Det är hans gamla ställe, så jag antar att han också fick en massa inspiration från havet här :P.

Aja, jag borde nog gå in snart... Börjar bli kallt och datorns batteri börjar ta slut. Snart undrar nog mamma om jag inte ramlat i vattnet eller något också.

Hihi, by the way så är jag lite förvånad över att så många fortfarande pallar kolla på våran blogg. Jag har inte skrivit något på 10 dagar, och där skrev jag "Palla blogga". Det var ännu längre sen Astri skrev tror jag. Men ni är duktiga som fortsätter titta ^^.

Gå ut och bara sätt er och titta på vattnet ni med om ni kan. Om mindre än 4 timmar går solen upp igen <3

//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0