Pratar de svenska i Norge eller?

Idag var det såpass soligt att jag låg ute i en solstol hos några vi var hos typ hela eftermiddagen, så länge att jag brände mig i hela urringningen på mitt linne... Bravo! Bara för att jag inte har solat nånting på hela sommarn :/. Aja, jag får väl köpa en polotröja... ;P
 
Jag är på västkusten förresten, på min mammas landställe. Det är inte så fint här ... :( Det e till och med utedass, men utsikten är himla fin härifrån, från klippan jag satt på förut.

Jag kom på en sak också idag. Killarna här är fina. Alla är smala och ganska vältränade i alla fall. Tjejerna däremot verkar sjukt ohälsosamma. Antingen är de typ överviktiga, eller så har de onormalt hög förbränning och inte ett enda gram fett på kroppen. Det är konstigt, eftersom att killarna ser helt okej ut ändå...

Haha, och jag gjorde bort mig idag, grovt, när jag köpte en bikini och lite annat med mamma i en affär där vi var, påväg till Norge.
 
 J: Jag, M: Mamma, K: Killen i kassan

J: Är vi i Norge nu eller?, frågar jag och tittar mig lite omkring.
M: Inte precis...
K (skrattar men försöker dölja det) : Njaa, näe alltså de pratar inte svenska i Norge, vettu.

Usch, fan vad pinsamt... Jag ville bara ta mina grejer och dra. De brukar ju liksom snacka norska där?! Och vi var i ett varuhus, där alla runtomkring mig pratar svenska? Jävla dumhead!

När vi skulle gå tittade han lite medlidande på mig och höll på att börja skratta igen, man kan ju inte hjälpa att man är en idiot.. Dessutom var han inte så många år äldre än jag :/ :S

Haha, det positiva med hela det där var att vi fick veta att nästa sommar skulle säkert jag kunna få sommarjobb där, de vill ha unga som jobbar och då är jag nästan 16. Perfekt, och nära eftersom att den där sportbutiken, som vi var i, finns typ överallt här, den närmsta bara några km från där vi bor bara :). Fan vad nice ;P.

Sommarjobb, here I come! :P

Tittade på vädret på SMHIs och prognosens hemsidor, där man kan se vädret. (Rekommenderar dom eftersom att det går mkt fortare än att vänta på nästa "vädret" på nyheterna.)

I alla fall, det ska bli sjuuukt fint väder från och med imorn. Börjar på 17 grader m sol, men tills på torsdag blir det bara varmare och varmare, då ska det vara hela 26 grader! Kan ni fatta eller?! Haha, jag kanske till och med lite brun ;P. Jag har fått sjukt mycket fräknar i alla fall ^^.

Nu börjar jag längta efter Fritjof :(. Fan, jag håller på att bli hans mamma :S. Han börjar välja mig framför Malin. Kanske inte bra att bli så mammig för honom.... Men han kan nästan gå all by himself nu iaf :P <3

Sov sött

Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0