sommarjobb...?

Har äntligen fått ett jobb :) Aa, det räknas ju inte egentligen med barnvaktsjobb, men ändå... Man tjänar ju lite pengar :)Ska passa en tjej från ca 11 - 14 måndag till fredag den här veckan. Sen imorgon så blir det däremot tre ungar istället för en, vi får se hur det går. Det är i alla fall bara tjejer, inga pojkar :) En 6åring som heter Bella, två 9, Nina och Ebba. Jag får 50 spänn/timme per barn ungefär. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Har ingen koll. Idag var jag ute med mitt barn (alltså, barnvaktsbarnet dårå. Hon heter nina) och handlade tre tröjor på Cubus. Ska inte ha alla tre, hann bara inte pröva. Var med mormor på bio också, hon insisterade att hon skulle få bjuda mig på Mamma Mia.

Sitter och skissar typ på den här bildläxan vi har om att rita "fötter i ett nytt sammanhang" över sommarlovet. Hur kan man ens komma på nåt sånt? Och över sommarlovet också! Det är Ingela Bååths fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0