2 dar kvar!!!

Hello Sunshines!

Idag var sista riktiga dan, imorn får jag sovmorgon till nio och har bara spanska, sen är det städrock. Mimmi är den enda som ska sjunga från klass. Kommer inte ihåg vad, men det kommer säkert gå jättebra :). Visste ni förresten att jag, Astri, Carro och Mimmi ställde upp i städrocken i sexan? Well, det gjorde vi. Och vi gjorde bort oss. Totalt.  Usch... Det kommer säkert vara nån som undrar vad städrocken är om jag inte berättar, så jag kopierar en gammal förklaring från bloggen i sjuan när Astri och jag var konfranserer:

Städrocken är en gammal tradition på Vasa Real och arrangeras av musiklärare och övrig personal. Det är ett mycket viktigt tillfälle under året för oss Vasa Real:are, då den återkommer varje termin - en gång innan jullovet och en gång innan sommarlovet. Anledningen till namnet Städrock är att samtliga elever (förutom de som uppträder) måste städa sina skåp, både utsida och insida. Under tiden uppträder elever i Aulan med bl.a. dans, sång och musik. Eleverna genomför sina nummer 3 gånger under dagen eftersom alla klasser inte kan titta samtidigt. Det är under tiden som vissa klasser tittar som de andra får städa skåpen. Städrocken har också alltid en eller flera konfransierer.

Hahah, yeah yeah. Skratta inte åt min text! Jag gick i sjuan och jag försökte skriva det fint. Tkr ni jag lyckades? Jag skulle inte precias gissa på att just jag hade skrivit den iallafall. 

Jag vet inte när vi slutar imorn... Ngn som vet? :O Det borde ju vara tidigare än vanligt iaf. Och på fredag slutar jag tolv! Tihi :) fett skönt.

Idag hade vi bild och jag var tvungen att sitta kvar med Ludde och måla klart vår vinter bild bara för att Astri och Amanda inte var där. Jag satt typ kvar till kvart i fem, sen skulle jag hämta Nina på KFUM. Men iallafall så skulle jag berätta en lite rolig grej. Jag tyckte åtminstone det var roligt. Ludde får antagligen damp om han läser det här, men han läser nog ändå inte vår blogg.

Ludde och jag sitter och målar på och pratar lite. Efter en stunds tystnad säger Ludde plötsligt:

L: Paula är kär i Jacob va?
F: Va, nej? Eller, nej, jag tror verkligen inte det iallafall. Inte Paulas typ direkt. Om det inte är ngt hon inte sagt till mig... Vf skulle hon vara det?
L: Nej, men... Hon röstade ju typ bara på honom och hans julrim på Svenskan, även fast dom sög. Eller så är hon kär i Bill, han var ju med Jacob.
F: Nej, jag tror faktiskt inte Paula är kär i varken Jacob eller Bill... Om det inte är ngt hon inte har berättat för mig om alltså. Och dessutom så slutade man visa att man var kär i nån genom att rösta på den typ i tvåan.
L: Men Paula kanske är som en tvåa.
F: Ja, kanske det...

Hahah, typ så var det :). Kommer inte ihåg exakt. Men erkänn att det var lite roligt iallafall :P.

frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0