2009 = STREPTOKOCKER

Hej bloggen. Har inte skrivit på 4 dar nu, men jag har haft fullt upp, och så är jag sjuk :S. Vi är på landet och ha nyårsfest med en massa vuxna. Det finns inte ens någon rolig i min ålder. Eller, jo, en tråkig kille. Men han räknas verkligen inte. Och jag kan inte ens sno sprit av de vuxna (fast de skulle knappast märka om jag gjorde det) - vem ska jag dricka det med liksom? Den tråkiga killen? Haha, tror inte det. I alla fall så har jag tvingat pappa att köpa raketer. En massa raketer. Hade jag vetat  att det skulle vara såhär tråkigt hade jag väl stannat hemma och hittat på ngt roligare. Men nu när jag är sjuk så hade jag ändå inte orkat nåt. Jag har streptokocker :(. För er som inte vet vad det är (jag visste knappt innan heller) så är det liksom "förgrejen" till halsfluss. Men man behöver inte få halsfluss för att man har streptokocker. Men jag tar nån antibiotikagrej så att jag inte ska få det. För övrigt så mår jag skit. Hade feber igår, har det nog nu också, fast jag har tagit alvedon. Har också ont i huvet, halsen och är snorig. Wow, vilket nyår... Dessutom är jag jävligt trött och sur och grinig. Jag somnade fem inatt och har inte ätit nåt på hela dagen, bara druckit glögg. Får se om jag pallar middag. Vi ska käka krabbsoppa och jag har stått och rensat krabba i cirka 1 timme, så jag hoppas jag äter - annars var det ju inte värt det.

Tror jag uppdaterar senare. Tänkte också berätta lite om vad jag fick på "julafton" hos pappa några dagar sen ( eftersom mina föräldrar är skilda så har vi alltid två julaftnar - en riktig hos den ena och en extra hos den andra. Men nu måste jag gå upp och göra nåt, annars somnar jag.

Gott nytt år om jag inte skriver före midnatt!!!

//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0