NO: Dissikera en gris! X(

Hello!

Gissa var Martin Gunnarson överaskade oss med på no lektionen?
Vi skulle dissikera en gris lungor och hjärta! Jag som inte är så känslig för blod och sånt, fick till och med en liten chock när Martin bar in "köttet" i klassrummet. I 6:an dissikerade vi fisk och det var nog med "blod" för de flesta i klassen. Hur skulle alla nu klara av att dissikera en gris? Jag var berädd på att minst 4 personer skulle spy, men komstigt nog var det ingen som spydde. Allt gick förvånans värt bra, men jag måste erkänna att det vände sig en del i magen när vi skar av luftstrupen. Martin Gunnarson stoppade in ett rör i en av luftstruparna och blåste. Gissa vad som hände? Grisens lungor blåstes upp! Det såg ut som att lungorna levde. Ett tag höll jag på att spy! Jag fick (som tur var) jobba med Gustav och Alex och Amanda. Amanda var inte till särskillt stor hjälp. Medan Gustav, jag och Alex skötte innälvorna fick Amanda typ ta bort hår om vi hade fått hår i munnen, eller hålla upp boken så att vi kunde läsa, i och med att hon var den ända som inte hade blodiga händer. Men Amanda tog också bilder medan vi höll på och skära. Ni ser bilderna nedan!
Det värsta var nog att det stank som tusan! Köttet hade legat framme i ett dygt och luktade inte direkt färdigstekt kassler. Det luktade mer gammalt kött, på gränsen till ruttet.
Här har ni lite bilder:

Bild 1: Jag håller i grisens hjärta 
Bild 2: Vi visar upp luftstrupen
Bild 3: Ja, vad tror ni?

   


Sov gott // Astri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0