Julkalender utan snö :(

Tjenare alla glad människor!

Nu sitter jag på Svenska lektionen och bloggar lite. Egentligen ska vi hitta fakta om olika 1700 och 1800 tals författare, men jag orkar verkligen inte engagera mig just nu. Jag kollade på Julkalendern i morse föresten! Jag måste säga att jag faktiskt tycker att den var ganska dålig. Jag saknade den där mysiga julkänslan som ska finnas i en julkalender. Tjejen i julkalendern hade liksom en klänning på sig och det fanns inte en ända snöflinga på marken? Hur "juligt" låter det
 egentligen? Inte ens lite julpynt syndes i förnsterkarmarna! Nej, jag är så besviken! Ni kanske tycker att jag är barnslig som fortfarande kollar på julkalendern? Men jag kan liksom inte växa upp. Jag tycker att det är "ett måste" att kolla på julkalendern varje år. Det har blivit som en tradition för mig. 
 Kommer ni ihåg julkalendern "Greve Holm"? Den julkalendern var ju riktigt rolig och kuslig! Eller kommer ni ihåg "Diselråttor och sjömansmöss"? Oj, gud vad jag ländtar till jul! Jag ska nog gå ner i källardammet och leta fram lådan med julpyntet och börja pynta lite hemma. Eller är det fortfarande för tidigt?


//Astri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0