Jag och min mosade fot

Halloj :P. Nu ligger jag i min säng och skriver. Iförrgår så skulle jag vara barnvakt åt Nina igen. När jag hämtat henne gick vi hemifrån igen typ 150 meter till 7-eleven och skulle köpa grädde. Jag hade en liten tävling med henne och vi sprang, typ det fortaste vi kunde. Självklart hade jag på mig de sämsta springskor man kan ha - lite högklackade, minst en storlek för stora sommarskor. Och självklart ramlade jag också - typ efter att vi hade 1/4 av vägen kvar till 7-eleven, så jag struntade i det till en början, trots att det krasat ganska oroväckande när jag slog i utsidan på min vänstra fot i marken och gjorde ganska ont. Men väl inne på 7-eleven började det göra så ont att jag inte ens kunde hoppa på ett ben utan att det gjorde ont. Ingen hade mobil med sig, men jag lånade telefonen på 7-eleven och tvingade mamma att komma och hämta oss med bilen. Usch, jag var verkligen inte trevlig då... :/ Jag typ snäste åt alla som rörde eller pratade med mig. Men sen kom vi iallafall på att det nog var en stukning.



Nu är min fot ganska svullen och blå, som ni ser på bilderna, och jag tror nog jag måste ha kryckor imorgon :S. Blää :'(. Kommer se ännu klumpigare ut än vanligt :P... Men det klarar jag säker, fast den som går med mig får gå i snigeltakt. Det som är bra med hela grejen är i alla fall att jag måste få en hissnyckel :D. Och det är ju alltid lite roligt, att få åka hiss. Men det svåraste är nog att duscha och klä på sig. I duschen måste man liksom försöka hålla balansen utan att stödja på den "dåliga" foten. Och när man klär på sig kan man inte dra på byxorna på höger fot och stå på vänster, osv., osv.  Jag kom på att det är väldigt ansträngande att hoppa runt på ett ben, värsta träningspasset :P. Usch, snart är mitt högra ben säkert större än det vänstra också... Men förhoppningsvis så är jag normal igen om några dar :).

Puss,
 
Frida


Kommentarer
Postat av: anna

stackare :( fast det är rätt åt dig så klumpig som du är. Inte för att jag är mycket bättre, men iallafall;)

2008-12-09 @ 20:56:35
URL: http://sugarfilledworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0