På promenad med Samuel

Hello!
Idag fick Frida äntligen träffa den "så omtalde" Samuel. Den efterläntade promenaden blev sann ute i regnet.
Frida som var ledig från skolan idag, pga sin stukade fot, mötte upp mig vid buss 40 klockan halv fyra. Vi tog buss 42 till Nybrogatan och drog hem till min syrra. Anna (min syrra) var liet sjuk så jag kunde tyvärr inte röra henne, jag ville ju inte riskare att bli smittad precis innan resan till Vietnam! Men Samuel var helt oemotståndlig. Jag hade lovat mamma att inte pussa honom men hans söthet tog övet mitt förnufft. Två pussar minst blev det iaf på vardera kind!
Iaf, Jag och Frida gick ut på promenad med honom. Vi hade tänkt att gå till Humlegården, men Frida orkade knappt gå 15 m med hennes kryckor. Det slutade med att vi hamnade mitt på östermalmstorg och började snacka engelska. Vi nästan skrek på engelska till och med! Undra vad dem som gick förbi oss måste ha trott? Att det sitter typ en ALLDELES för ung mamma med hennes handikappade kompis på en bänk och snackar dålig engelska? Egenetligen borde jag ha tyckt att det var pinsamt att gå på promenad med Samuel, men när Frida hoppade runt på hennes kryckor drog all uppmärksamhet på henne och jag kunde känna mig ganska osynlig. Tack för det Frida!
Efter vår "promenad" åkte vi hem och åt grillad korv på Odenplan. Vi var hungriga som vargar, trotts att vi hade fått fika av Anna!

Här är Frida, med hennes kryckor och vagnen mitt på östermalmstorg:

Jag vet inte om jag kommer att kunna skriva något mer innan resan. Jag känner mig ganska stressad och säger därför "Hej då" här och nu. Gud vad jag kommer att sakna bloggen! Men jag lovar att jag kommer att skriva direkt när jag kommer hem från min resa igen!

//Astri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0