Nyårs löfte?

Hello!

Nu är det väl god tid för att börja fundera på ett nyårslöfte?
Det ända problemet är att jag varje år kommer på alldeles för svåra nyårslöften som jag alltid bryter.


Löfte 2005: Aldrig mer ljuga, vara ärlig mot alla.
Resultat: Katastrof, jag tror till och med att jag ljög samma dag.

Löfte 2006: Aldrig met käfta emot Johan Ryholt (gamla so-läraren).
Resultat: Ganska OK, käftade bara 3-5 gånger innan han slutade :S...

Löfte 2007: Inte röka, en ändå gång.
Resultat: Hade lyckats, om jag inte råkat röka den där förbaskade gången... (skäms).

Löfte 2008: Sluta vara elak mot lilla Emilia (en lite utvecklingstörd tjej i min klass).
Resultat: Helt OK, jag har väl varit elak 1 gång eller 2, men jag har gjort stora framsteg...


Årets löfte då? Nja, inget för svårt den här gången, så jag åtminstonde kan få bli nöjd med mig själv 1 gång. 
Kankse... ha godis förbud hela året! :D Nja, 1 år utan godis? Lite panik???
Kanske... Aldrig mer snacka skit om någon? Nej, är inte det lite att ta i, jag är ju bara 14 trotts allt?

HAR NI NÅGON BRA IDÈ? Jag har ju snart bara 24 timmar på mig att komma på något!

// Nyårs Astri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0