Bilder från resan i Vietnam

Hello!
Nu är jag hemma från min resa till Vietnam!

Min resa har varit så lång att jag knappast kommer att orka skriva om den, eller snarare: ni kommer aldrig orka läsa om den... Jag kan iaf ladda upp en massa bilder!
Jag kan berätta lite kort om resan...

Vi landade i Saigon. Där köpte jag mig en LV plånbok. 

 

Sedan besökte vi tunnlar där Vietnameserna gömde sig under kriget! Det var helt hemskt! Tunnlarna var typ 1 m höga och på vissa ställen var man tvungen att krypa för att komma igenom. Snacka om att Vietnameserna fick skador för livet efter att ha bott i mörkret i tunnlarna i ca 20 år. Jag gick bara där det var 1 m högt och jag fick cellskräck, fatta hur det då känns att krypa där det bara är 40cm högt!
Jag fick testa att skjuta med ett riktigt vapen också. Tyvärr så kommer jag inte ihåg vad vapnet hette. Men det hette typ B12, eller något sånt. :)

 

Från Saigon åkte vi ut på Mekong Delta. Det är en flod...
En av killarna på båten håller på att ramla i vattnet!:

  
        
Sedan åkte vi till Na trang (eller hur det stavas).
Där var det meningen att vi skulle bada och sola där. Men det visade sig vara regnperiod där. Snacka om otur? Det var iaf regnfritt 1 dag, och då passade vi på att ta lite flummiga strandbilder (tyvärr visar jag mig inte i bikini). ;)



Efter att vi blivit trötta på allt regn och åkte vidare till Danang.
Danang ligger ungefär mitt i landet. Från Danang åkte vi till Hoian. Det är en underbar liten stad. Där kollade vi på en massa sevärdigheter och jag gick till en skräddare och sydde mig ett par jenas!
Här är ett 1000 år gammalt tempel:



Sedan åkte vi till Hanoi (huvudstaden). Därifrån åkte vi till Sapa. Det ligger på gränsen till Kina. I Sapa var det svinkallt på natterna och jätte varmt på dagarna. I Sapa vandrade vi i bergen. Det var helt underbart! Det bor också en massa "konstiga människor" där.

    

Sedan åkte vi till Hallon Bay. Det ligger vid kusten. Där åkte vi båt bland en massa klippor. Det var helt underbart vackert! Man kände sig som i "Pirates of the Caribbean", med alla höga klippor formade som svampar runt omkring sig. Tyvärr råkade Sara redera dem vackraste bilderna, men jag lyckades hitta några få som var kvar.
 
 

Sedan åkte vi tillbaka till Saigon för att shoppa, sista dagen. Tyvärr köpte jag mig inget mer än ett par Paul Frank trosor i och med att allt var så gräsligt. Vietnamesiska kläder är inte direkt min smak :S. I stället för att shoppa gick vi på en kockkurs.
Vi var på en märknad också. På märknaden var det en kvinna som öppet slacktade en gris! Det var så himla äckligt!

  

Det var min resa!
Tyvärr så blev jag inte särskillt brun den här gången, i och med att det regnade hela tiden, men nästa gång... ;)

PS: Jag glömde nämna att jag åkte 4 nattåg! I vissa peronger var det underbart att sova och i andra var det helt hemskt!
Här är en bild på när jag sover i nattåget. Skönhets sömn???



Juste, här är en bild på "horan" som låste inn mig och Sara (Jag berättade det tidigare i inlägget "Katastrof resa i Vietnam!" :



//Astri

Kommentarer
Postat av: Elvira

Fett nice resa:D. Alla hatade att ni var biorta på baskten: Vilka disarre dom bah skiter i oss. Eeh...nej dom äör i Vietnam( jag konstaterar ger inga namn på klagarna). Öhh, jo jag jusste. -.-



Nästa träning: Palla Astri och sara är aldirg här. VIETNAMN! -.- damp

2008-12-29 @ 22:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0