Katastrof resa i Vietnam! Ta mig hem!!!!!

Tjenare!
Jag kan inte skriva alla bokstaver i och med att jag e utomlands men jag ska gora mitt basta!
Forst vill jag bara be Frida att kolla sina mail lite oftare! Nu ska jag beratta lite om resan sa har langt.

Min resa i Vietnam har varit ganska katastrof hitills. Ingenting blir liksom som vi hade tankt oss...

Katastrof 1:

Vi landade pa flygplatsen i Saigon och det forsta vi skulle gora var, sa klart att ta ut pengar. Vi gick till en bankomat och borjade fiffla med knapparna pa bankomaten i och med att det var svart att forsta vad man skulle gora. Gissa vad som hande? Bankomaten slukade vart Visakort! Vi kunde inte fa tillbaka det och ingen kunde engelska! Vad skulle vi gora i Saigon utan pengar? Som tur var hade mamma ett annat Visa kort, men det innehaller bara 2000 kr. Undra hur lange det racker? :S

Katastrof 2:
Efter katastrofen med kortet sov vi pa ett hotell mitt i staden. Andra natten blev vi utkastade fran hotellet pga ett stort missforstand och tvingades att hitta ett nytt hotell mitt i natten...

Katastrof 3:
Mamma skulle ga och klippa sig hos en frisor. Vi hittade en och mamma borjade klippa sig. Jag hinner inte beratta om hela denna upplevelse, men jag lovar att skriva om den nar jag kommer hem. Jag kan iaf skriva lite kort om den nu. Vi borjade braka om priset och det slutade med att mamma inte ville batala det pris som dem sade. Da blev vietnameserna i firsoren sura och ville inte slappa ut oss ur butiken. Mamma lyckades fly ut, men jag och Sara var kvar inne i butiken. Jag var jatte radd att de skulle gora oss illa, trotts att jag var typ 1 huvud langre an alla andra. Jag var sa forbannad att jag var redo att sloss! Mamma lyckades stoppa mig, Sara och vietnameserna fran att borja sloss efter att ha gatt med pa att betala "overpriset" som vietnameserna ville. Gud vad jag var forbannad och radd! Jakla vietnameser! Man laser inte inn sina kunder pa det sattet!  

Katastrof 4:
Vi skulle boka natttag till Danang idag. Vi ville ha mjuka sangar och bara sova 4 i en kupe. Gissa vad vi fick? Alla mjuka sangar var slut och vi kommer att fa sova pa traplankor i en kupe med 6 andra Vietnameser. Snacka om att klamma inn sa manga manniskor som mojligt i en kupe! Hoppas att det inte blir sa hamskt som det later... :(

Jag hoppas att det var den sista katastrofen for denna resa, men vi far se...

//Astri i Vietnam

Kommentarer
Postat av: Hanna

Är du i vietnam ? :O fett coolt (A) jag ska också dit, åker dit på nyårsafton :)

2008-12-23 @ 15:46:35
URL: http://hallonsnopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0