maat :)

Jepp, och så maten, lite sen som vanligt.. men helt ok ändå :P

Maträtten vi lagade den här veckan var Buljongris med scampi i tomatsås med basilika. Eh, juste, ingen hängde nog med där.. Men eftersom det var sista tisdags-håltimmen för sjuan, och kanske sista för alltid ( buhu.., *gråter* , :'( ) , så gjorde vi nåt lite mer komplicerat. Eller, i alla fall som lät lite komplicerat :). So.., here it comes x)



Lite fin ändå tycker jag, men som ganska så ofta annars också, så smakade den inte perfekt.. (:
Men, som vi fick lära oss i femman när vi hade hemkunskap: Man äter inte bara med munnen, utan också med ögonen!
Heheh, aa min hemkunskapslärare kanske skulle ha blivit poet eller nåt skit istället, inte vet jag. Men, anledningen till att jag tog upp det i alla fall, var att jag tycker det var lite smart sagt ändå, för jag menar hur ofta ser inte vår mat ganska fin ut, men smakar skit? (Ganska ofta). Därför tycker jag att den här maträtten ska få en 4:a trots allt, den ser ju inte perfekt ut, men ändå... Den har ju det där lilla extra (not) :P.

Oj, skum text där, men jag är lite trött :).

Just det, som Astri just berättat ska vi altså vara konfranserer (snälla nån smart människa berätta för mig hur det stavas) på Städrocken i Vasa Real. Och nu lite fakta om den:

Städrocken är en gammal tradition på Vasa Real och arrangeras av musiklärare och övrig personal. Det är ett mycket viktigt tillfälle under året för oss Vasa Real:are, då den återkommer varje termin - en gång innan jullovet och en gång innan sommarlovet. Anledningen till namnet Städrock är att samtliga elever (förutom de som uppträder) måste städa sina skåp, både utsida och insida. Under tiden uppträder elever i Aulan med bl.a. dans, sång och musik. Eleverna genomför sina nummer 3 gånger under dagen eftersom alla klasser inte kan titta samtidigt. Det är under tiden som vissa klasser tittar som de andra får städa skåpen. Städrocken har också alltid en eller flera konfransierer.

Hahah, skillad text jag skrev va :P

Måste gå och lägga mig nu, vill bara berätta att jag e ledig till på måndag :)
Kanske kan skriva nåt mer imorn, puss

/f

Kommentarer
Postat av: Anonym

fett äkligt

2008-06-10 @ 22:14:53
Postat av: Anonym

fyy faan vad gross! lär er laga mat o era pankakor ser lite för bleka! alla hatar er jävla horor

2008-06-16 @ 20:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0