Knäck - igen

Den här dagen har varit ganska tråkig. Vi har ingen vikarie längre, plötsligt är alla lärare friska som nötkärnor :(. Jag såg fram emot bilden hela dan, det var ju den enda roliga lektionen  vi hade. Men det var inte så roligt. Vi skulle göra en gruppbild med ett landskap. Vi bestämde oss för tema "Snö". Så vi ägnade mest tid åt vem som kunde rita finaste granen och så. Inte så roligt.

Efter skolan bestämde jag och Astri oss för att dra hem till Cicki och laga knäck, eftersom det var så gott igår och vi ville göra mera den här gången. Så vi gick hem till henne, lagade knäck efter recept från datan och käkade lite av hennes hemmagjorda fudge. Sen kom jag på att  jag skulle hämta min lilla kusin Nina på basket. Hon fick följa med hem till Cicki och kolla på medan vi körde Guitar Hero 4 och äta vårt hårda knäck. Det blev gott, men väldigt hårt... Det var mer som typ... Knäckkarameller kanske. Astri och jag planerade en ny affärsidé med halstabletter med knäcksmak! Får se hur det går :P.Jag tyckte lite synd om Cickis mamma, jag bara drog med Nina dit utan att säga nåt :/. Hon vågade nog inte säga nåt.

Här är ett recept om nån blir sugen på att göra lika gott knäck som vi! 
2 dl vispgrädde
2 dl socker
2 dl sirap
1 dl hackad mandel 
4 msk smör

Blanda allt utom mandel och smör i en kastrull och koka på hög värme. Gör ett kultest för att se om det är klart (droppa lite smet i ett glas kallt vatten. Stelnar det direkt är det klart.). Blanda i resten och häll upp i små knäckformar. Klart!




Imorgon ska jag möta min kära syster (stora, inte Agnes) och se Twilight. Jag har nästan läst klart den tredje boken nu!

Sov gott bloggers :)

Frida

Kommentarer
Postat av: Sara (kolla hennes blogg)

Hahah, stckars Cicki!

2008-11-27 @ 20:24:21
URL: http://sarask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0