Tisdag

Tjenare, idag ansträngde jag mig faktiskt för det här inlägget, jag var tvungen att gå hela tre steg för att ta fram min mobil från väskan så jag kunde ladda upp bilder... Starkt gjort tycker jag faktiskt... XD I förrgår kom jag hem från landet. Det var helt okej där, jag hann ju inte bli helt uttråkad under bara en helg. Det var lite roligt, det var värsta lågtrycket eller högtrycket kanske det var, vad det nu heter när det regnat väldigt mycket. Vår brygga låg till vissa delar täckt av vatten :P Sen så hade det nästan kommit snö tyckte jag, egentligen var det typ frost och så, men det känns mycket  roligare om jag får låtsas att det var snö :). I alla fall så hade vi värsta vintervädret - efter 5 minuter ute i kylan kände du inte dina fötter längre.



Jag börjar tycka att vår skola blir bara bättre och bättre. När det gäller maten i alla fall. Idag fick vi vegetarisk grön tortellini. Med mycket tomatsås med grönsaker i blev det faktiskt riktigt gott! :P. Sen fanns det lite mindre goda saker också - som det victoria håller på att testa på bilden t.ex. Vågade inte smaka, men det luktade ju inte gott direkt... Har gått och varit lite flummig hela dagen idag, utan att riktigt få utlopp för det. Bland annat resulterade det i några misslyckade försök att kasta papper på folk, och några tillsägningar av lärare, heheh ^^.
(Lägg märke till min fina tallriksmodell - jaa, förutom att det inte är nåt kött med, men tortellinin borde räknas.)


Idag har vi fått två nya lärare. Det är lite cp, jag vet det. Dels så är vår spanskafröken gravid, så vi fick en tjej som hette Margarita och kom från Colombia. Hon verkade helt okej, men jag kommer sakna Irina ;'(. Sen så visade det sig att vår HK lärare slutat, vi fick en ny som hette Hugo. Jämfört med honom framstår Åke faktiskt som jättesnäll... Men det blir ingen matbild därifrån idag, vi fick inte ens laga mat :(. Vi skulle planera en middag för en diabetiker i min grupp. Basen skulle vara köttfärssås, så det blev köttbullar med klyftpotatis och brunsås. Låter inte så lockande, va? :). Men ni kan få se mina  morotsmuffins med chokladglasyr från igår, de kanske inte ser så jättegoda ut, men de var faktiskt så bra att de ska få hela 9/10 stjärnor! Sen är det en våffelbild från landet. Pappa kom på den goda idén att vi kunde ju göra våfflor! (Vi=Jag). Det blev faktiskt riktigt gott, men det känns lite överdrivet att sätta stjärnor på det... :)


Haha, här är en bild på Michel från engelskan. Tänkte lägga upp den mest för att se hur han reagerade. Antagligen kommer han bli väldigt sur om han ser den :D. Får se om han kanske faktiskt tittar på vår blogg X).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0