Basketträning utan coach

Tjenare!
Idag var det basket med pojkarna (William och Valter). Ni förstår Sara (min syster), jag och Martina har börjat träna extra med pojkar 95. I P-95 spelar bland annat William och Valter...
Vi mötte William och Martina på KFUM kl 5 och sedan började vi gå mot Norra Real, där träningen låg. På vägen sprang William iväg ett antal gånger. Han var skit jobbig, värsta 7:an XD. Vi hittade en stor byggarbetar-ställning som inte var låst. Vi klättrade upp i ställningen, men redan på andra våningen blev vi stoppade av en tant. Hon tvingade oss att "Genast gå ner från ställningen". Tråkigt nog gjorde vi som hon sa :(. Sedan drog vi till träningen. Det visade sig att det inte fanns någon coach där, så vi skulle träna "fritt". Valter (son till en av tränarna) tog på sig rollen som coach. Valter var väldigt sjuk och kunde inte prata högre än i vanlig samtalston, så träningen började som en katastrof. När Martina och jag tillslut fått tyst på alla så började vi köra match (5 mot 5). Vårt lag vann! :)
Senare blev det kaos och alla började bråka... William var skit omogen och bettädde sig som... ja, en 7:a?
Tillslut blev alla vänner, ja nästan alla iaf... Sedan, efter träningen hände det någon skit roligt. Tyvärr har jag lovat både William och Anton att inte berätta om det, men nu kan ju tänka er vad som hände ;). Det började med att vi körde 3-poängs tävling. Det innebär att den som först sätter fösta 3-poängaren får ett "pris". Ja, mer kan jag nog inte säga (vill ju inte vara en dålig kompis). Men...*smack*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0