MAT :)

Hej alla småapor! XD Mår ni bra? Det gör jag, känner mig skitglad idag (:

Idag har jag varit med min kusin, min moster och theo på moderna muséet och nåt annat museum. Lite smått tråkigt, ja. Men vi vann varsitt vykort i en frågetävling, tog nåt picasso. Sen såg jag en skitfin telefoni affären på museet! Den var såhär, som en gammal typ från 50/60-talet, och så skulle man lägga i pengar för att få prata.. Jag önskar mig i alla fall den nu :D. Födelsedagspresent, nån? Fast den kostade typ 1000 spänn, och det är väl lite dyrt för en telefon kanske? Håller på och övertalar mamma, får se hur det går. Jag kan lägga in bilder på den nån dag :)

I alla fall, idag ska jag lägga upp förra hemkunskapens mat - Potatis- och purjolöksoppa:

 (Tyvärr så har jag inget recept, ni som så gärna hade velat göra den hemma... :P)


Men den består hursomhelst av lite purjolök, potatis, vatten och kryddor. Jag har faktiskt ätit god sån soppa, men inte den där... :S Därför får den 4*/10*. Hade Amanda och jag inte kryddat våran med så mycket basilika och salvia (så den smakade te) hade den kanske fått en 5:a i alla fall! Nästa vecka gör vi tekakor. Grova.

Dos besos! :P
/F


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0