Missade Tåget + Aztrid o Lille

Tjenare!
Min helg har varit ganska "upp och ned".
Jag kom hem, trött efter skolan i fredags och kastade mig på tåget till Kolmården. Väl framme sattes jag i arbete av pappa med att kratta löv från tomten.



Det var ett helt idiotiskt arbete i och med att det ändå skulle komma nya löv inom 10 minuter. Jag hade rätt också. Nästa mårgon var det bara att börja om från början :/.


Jag nyvaken...(Jag ser lite cp ut) :P

Senare åkte jag och Sara in till Krokek och handlade. Vi åkte på Birgittas röda cykel, och jag satt på pakethållaren... Vi måste ha sett helt sjuka ut när vi cyklade dem där kilometerna...
Senare när vi kom tillbaka hade Aztrid och Lillemor kommit på besök. Jag har inte träffat dem på mer än ett år! Det var så roligt att se dem igen. Jag har känt dem sedan jag var 5 år. Varje år har vi åkt på sportlov tillsammans... 

År 2001: Önskölsvik, Bjästa.
År 2002: Önskölsvik, Bjästa.
År 2003: Önskölsvik, Bjästa.
År 2004: Önskölsvik, Bjästa.
År 2005: Kiruna
År 2006: Önskölsvik, Bjästa.
År 2007: Polen, Sakopane (Zakopane).
År 2008: Paus = (inte sportlov tillsammans.)

Nu blir det alltså det 8:de året vi åker på sportlov! :) Det förslaget som ligger högst på min lista är att vi åker till USA! Det kommer att bli så roligt, Jag, Aztrid, Sara, Lillemor och Isa! Det blir som "Old times" :). Oj, vad jag längtar!
Iaf så hade vi roigt och snackade gamla minnen och berättade hur våra liv såg ut. I morse gick vi ner till sjön och upptäckte att det kryllade av små fiskar i vattnet. Vi började genast leta efter något att fånga fiskarna i. Efter några minuters letande hittade vi en gammal, halv full, Coca Cola flaska. Vi började samla in fiskar i flaskan, men plötligt började det simma maneter längst bryggkanten. Vi började att samla upp maneterna också, och en av dem blev styckad. Vi hade as roligt!

       
En av de små fiskarna               Vi plockar fiskar                    Manet                               Vi på bryggan

På kvällen skulle Sara och jag åka tillbaka till Stockholm, och i lugn och ro åkte vi till tågstationen. Sara hade räknat ut att tåget gick kl:15:57, så vi blev lite tidiga. "Äh, vi åker till bensinmacken, vi har ändå så mycket tid kvar" sade pappa och vi gjorde som han föreslog. På vägen tillbaka till tågstationen drog jag upp billjetterna ur fickan för att kolla om vi hade några sitt platser. Då märkte jag att vi hade sett 10 min fel på tågets avgångstid. Tåget skulle åka 15:47 istället. "Pappa, tåget går om 1 minut" ropade jag och kände hur stressen ökade inom mig. "Va?" utbrast pappa. "Ja, Sara har sett 10 minuter fel på avgångstiden" svarade jag. Jag kände hur jag drog tillbaka i sätet när pappa ökade farten. Vi åkte så snabbt att jag höll på att spy i kurvorna. När vi väl kom fram (precis i tid) sod tåget inne på perongen. Utan att säga Farväl åt pappa och Birgitta smällde vi upp bildörranrna och kutade mot tåget. Jag såg hur dörrarna stängdes men jag slutade in springa. "Vänta" ropade Sara. När vi var ca 3 meter från tåget, såg vi hur det började rulla. Först sakra, men sedan så snabbt att vi inta hade en chans att hinna ifatt det. Vi lämnades ensamma kvar på perongen med rökmolnet från tåget runt oss. Jag vände mig om och såg hur Birgitta och pappa, lika besvikna som vi, vikade åt oss att komma tillbaka till bilen.
Nu är klockan: 17:30 och nästa tåg går :19:49. Det inebär att jag komer att vara hemma ca: 23:00.
Hoppas at vi inte missar det tåget bara... 



Önska mig lycka til... :S

Kommentarer
Postat av: a

JAG HAR OCKS^ÅKT SKIDOR I ZACOPANE FÖRRA ÅRET:D

2008-10-25 @ 14:55:22
Postat av: ELVIRA

ojdå srry det var jag som skrev förra kommentaren:D

2008-10-25 @ 14:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0