Rosa!

Idag kom pappa hem igen från Alicante i Spanien (han hade jobbat med nåt). Hade längtat efter honom fett mycket så jag var glad att han kom hem :D. Vi hade ätit Spagetti Carbonara, typ 8 personer, alltså hade vi ganska mycket äggvita. Därför bestämde jag mig för att göra maränger, så kunde vi ha det som nån slags "överraskningsefterrätt" till pappa när han kom hem.

  
Efter en lång stunds vispande kom jag på att det
skulle bli mycket roligare med rosa maränger!

  
Så här såg dom ut när    Och så här såg dom ut
dom var klara i ugnen...  när dom fått choklad på
                                              sig.
  
Men självklart hade jag   Tack Sebastian! :P
aldrig klarat det utan
Sebastians hjälp...

  
Sebastians bit.                   Min bit.

Recept:

Sätt på ugnen på 100°. Vispa ägg, socker och några droppar ättiksyra tills du kan vända bunken uppochner utan att någonting ramlar ut. Vill du ha färgade maränger kan du hälla i karamellfärg. Bestäm djälv hur mycket, efter hur stark färg du vill ha. Klicka ut smeten i den storlek som känns bäst, på en plåt med bakplåtspapper. Om du har större maränger kan du ha dem inne i ugnen lite längre tid, om du har mindre kan du ha dem inne kortare. Sätt in dem i ungefär 45 min. När de är klaraa och har svalnat kan du om du vill blanda mycket oboypulver med några droppar mjölk till en chokladsås som du häller över marängerna, som jag gjorde.

Betyg: 8/10* - de var faktiskt jättegoda XD

(Sebastian = granne)

Lycka till! :P

/frida

Kommentarer
Postat av: Elvira

ny design och headline, nice!

min kamera är paj kan inte ladda upp bilder som jag tecknat jag kanske kan ta med mitt blogg till basketen.

Fasst jag väljer bilderna som jag visar vissa ör så fula-.-!!!!!!!!!!!

2008-10-06 @ 21:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0