Min jobbiga dag! :-o

Tjenare!

Vilken jobbig dag jag hade igår!

Det var insamlingsdag på KFUM till Världens barn kl 10:00.
Det innebär att alla duktiga basketspelare måste gå runt på stan och samla in pengar till världens barn. Jag gick med Sara och Anna Bergman. Vi fick gå till Hötorget, kanske någon som såg mig? :P
I det gråa vädret med regnet som piskade i nacken var jag tvungen att klämma fram ett leende på läpparna och fråga: -Ursäkta, skulle ni möjligen vilja skänka en slant til Världens barn? till varje person jag mötte. Allt kändes så meningslöst, när man ändå bara fick någon enstaka krona av 2 av 10 personer. Jag menar hur svårt kan det vara? Det är bara en liten krona? Vad är det med oss själviska svennar?
Efter att ha stått i 3 timmar i ovädret begav jag mig tillbaka till KFUM. Där fick jag räkna pengarna jag fått ihop, och till min stora förvåning hade jag fått ihop lite över 1000 kr! De andra i laget fick ihop ca 150 kr (läs mer på Elvis95.blogg.se). Det roliga var det att alla pojkar tyckte att det var så meningslöst att gå i och med att det ändå inte var någon som vågade skänka pengar i deras "bössor". Det var vi tjejer som inkasserade de mesta. Tydligen trodde väl alla att pojkarna skulle rycka tag i ens plånbok om man tog fram den för att ta ut ett mynt. :S Stackars pojkar :/


Kl 13:00 var jag tvungen att sätta mig på t-banan och åka till Slussen för att möta upp Anna (min storasyster), hennes man, hennes son, mamma och mormor.
Vi skulle gå och titta på Annas lnya lägenhet som hon hade köpt. Det var en 4:a på Mariaberget. Efter det tog vi en snabb fika.


Sedan, kl 17:00 satte jag mig på t-banan igen och åkte tillbaka till KFUM, för att käka middag (de bjöd på middag till alla som varit med och samlat in pengar). Tydligen "råkade" jag, Sara (min tvilling), Ida, Tanja, Valter, William och några andra pojkar vara sist kvar efter maten. Då kom det en tant till oss och bad oss att ta undan borden och stolarna som alla hade ätigt vid. Så fort pojkarna fick höra det så stack dem iväg som blixtar (jag försökte stoppa dem). Jag, Sara, Tanja och Ida blev därför ensamma kvar med alla tanter som städade. Vi tvingades att bära undan bod efter bord, och stol efter stol, tills klockan var 20:00. Jävla pojkar, säger jag bara! Fett lågt av dem att bara dra!
Efter det fick jag äntligen gå hem och vila...

:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0