Enorm olycka!

Hej!
Idag var nog en av de värsta dagarna i mitt liv!
Det började med att mamma och jag bråkade om några viktiga pappren, som jag hade tappat bort. Tillslut  blev mamma sur och gick ut, för att hon ville vara ifred...
Jag och Sara var då ensamma hemma. Tillslut trodde jag att jag hade fått syn på papprena som jag hade tappat bort och drog hastigt tag i dem. Jag drog så hastigt att jag inte hann att lägga märke till att en flaska men vinäger och olja stod på pappret. När jag drog så åkte glasflaskan i golvet och det flög glassplitter, vinäger och olja över allt. Helt plötsligt var min hand helt blodig. "Fan" tänkte jag och trodde att jag råkat skära mig på en av glasbitarna. När jag väl såg vad som hade hänt, visade det sig att jag hade skurit av en ganska stor bit av mitt finger...
Golvet fylldes av blod, vinäger, olja och glas och jag bara stirrade på mitt finger...
Jag sprang in på toaletten och försökte stoppa blodflödet med kallt vatten. Men vattnet färgades till blod och det slutade inte att blöda.
Sara försökte ringa mamma, men hon hade glömt sin mobil hemma. Då ringde vi till Anna (min storasyster). Anna sa att vi skulle gå till läkarhuset och be om hjälp. Jag gick dit och blev omplåstrad av "syster Kerstin". Tydligen hade en hel bit av mitt finger lossnat (som jag tidigare hade trott). Det blödde så mycket när "syster Kerstin" skulle plåstra om mig att "syster Kerstin" fick panik. Blodet sprutade överallt, och rann ner på sängen och i papperskorgen.
Jag fick ett stort bandage (som ni ser på bilden).



I och med detta, så blev det ingen basket för min del idag. Jag kommer därför att missa matchen på söndag, träningen på måndag och pojkarnas träning på onsdag. :(
Men jag var och kollade på träningen idag iaf! :)



Här är Tsungi, Lydia, Tanja, Amber och några till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0