Katastrof, jävla brygga!

Hello!

Jag kom nyss hem från pappa... Shit vilket väder vi har haft! Jag har solat hela helgen och det käns som att det kommer fler blommor på tomten för varje gång jag blinkar! Jag har iaf solat, solat och solat. Detta innebär alltså: Bruna ben, bruna armar och brun rygg! En vackar sommar bild helt enkelt! Det är helt sjukt att det är så här varmt i April!

Vet ni vad som hände hos pappa föresten??!
När jag, Sara och Hanna (Saras kompis) låg och solade på stranden så fick vi syn på en massa bryggor som var uppdragna ut vattnet och låg på land. Vi fick en helt sjuk idé om att vi skulle dra ner en brygga i vattnet och åka ut på havet och sola på den. Självklart så var det inte så enkelt! Bryggan gick knappt att rubba och efter att ha ansträngt oss till max så lyckades vi efter ca 45 minuter ha dragit ner bryggan till vattnet. Nu ska ni få höra på det värsta av allt! När bryggan väl låg i vattnet så upptäckte vi att den inte ens flöt! Den sjönk som en sten och vårt 45 minuters långa arbeta hade varit förjävels! Vi kunde ju inte bara lämna bryggan i vattnet för att då skulle den ju bara flyta iväg så ist försökte vi dra upp den på land igen. När mina fingrar gjorde så ont att jag inte kunde röra på den längre så gav vi upp. Vi lät bryggan ligga kvar i vattnet men knöt fast den med ett rep i en stolpe så att den inte skulle flyta iväg. Jag kände bara smärta i mina fingar och vågade inte ens kolla på dem för att jag var rädd för var jag skulle få se. När min blick ändå landade på mina fingrar fick jag förklaringen på min smärta. Jag hade blåsor på pek och långfingret och de vat svullna som korvar! Även nu, 1 dag efter så är mina fingrar fortfarande svullna och röda och jag kan knäppt hålla i en tandborste med dem :S.

Här är bryggan och lite till:

  
                        


Mina ord till er är alltså: SLÄPA ALDRIG NER EN BRYGGA SOM LIGGER PÅ LAND NER TILL VATTNET, NI KOMMER BARA ATT PLÅGAS I ERA SMÄRTOR ETT BRA TA FRAMÖVER!

//Astri

Kommentarer
Postat av: eLVIS

HETA PINGLOR I FULL RULLE! ;)

2009-04-26 @ 21:49:20
Postat av: EBBZA

sv: Åhh, tack så jättemycket! Haft en bra dag? Kramkalas ♥

2009-04-26 @ 21:50:53
URL: http://ebbza.blogg.se/
Postat av: Astri

haha, tack Elvis XD

2009-04-26 @ 22:13:07
URL: http://astrifrida.blogg.se/
Postat av: karin

ja, det är helt brutalt.

fast jag kan inte riktigt leva utan dom.

de är perfekta nästan jämt! även i regn om man är bakis.

2009-04-26 @ 23:33:01
URL: http://hurtig.blogg.se/
Postat av: Angie ,

Fan vad jobbigt, det där med bryggan. O andra sidan fick ni sola iaf ;D

Sv: Ja, underbart ;D

2009-04-27 @ 15:58:55
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahahahahah så kan d gå när man jävlas med en brygga :)



stackaaars dig då...har blåsorna försvunnit nu elleR? :)

vart är dom där bilderna förresten? ser lite bekant ut den platsen..... mysigt ni verka ha d iaf ;)

2009-04-28 @ 20:24:11
URL: http://unik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0