Gammal bok

Hej på er. Jag undrar fortfarande var min sladd kan ha försvunnit? Jag tog med den till landet i alla fall, men sen...? Well, well. Det är ju ett mysterium.

Idag hade vi inte elevens val (drama för mig och astri) så vi slutade vid två. Sen skulle vi gå och fixa hårfärgen :P. Men först så skulle jag gå till stadsbiblioteket och låna en bok av Carl Jonas Love Almquist. (Ett under att jag ens kommer ihåg vad han heter ^^.) Jag fick springa runt ett tag där, upp och ner för olika trappor, men till slut så hittade jag en av hans böcker. Det är inte så att jag är ett stort fan av 1800-tals författare, men vi måste läsa en bok av den författare vi "fått" tills på måndag. Plus nån redovisning tror jag. Iaf så lånade jag typ Ladugårds... nånting. Den var tunnast - bara hundra sidor - så jag tog den direkt.

Har läst ut den nu, den handlar om "Sköna Margrete" som säljer nåt skit på hötorget, typ granbitar, och sen så får hon ett jobb som piga. Hon älskar kossor och alla tycker att hon är jättevacker. Hon slutar på sitt jobb och gifter sig med "Långe Anders". De skaffar en gård med en massa kor på och får en son som heter Johan. Han har ljust, lockigt hår. De blir lite rika där när hon har sålt så mycket mjölk. Slut.

Jag tycker faktiskt inte att Carl Jonas Love hade så mycket fantasi! Det där hade jag också kunnat komma på, liksom. Men han hade lite bättre språk å andra sidan, och jag hade aldriig kommit på alla de där skumma orden... Som gick till exempel. Det hette gingo. Skumt.

Nu vill jag gå och lägga mig. Jag sov nästan 3 timmar efter middan, min bok var så tråkig, så jag somnade efter några sidor :)... Men ska försöka sova nu ändå. Nån som vet hur mycket en ny sony ericsson-sladd kostar? :O

//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0