I en klass för sig

Hiya. Satt just och lyssnade/tittade på Agnes musikvideo Release Me. Hahah, jag blev inte jätteimponerad. Själva sången var väl okej, lite upprepat kanske, men jag störde mig lite på videon. Den var så.. liksom, som alla andra, nivet - börjar med några olika bilder, sen när den kommit igång lite - folk som hoppar runt på ett disko där alla ler upp-till-öronen leenden, växlat med tjejen som sjunger och står mot en vägg och dansr lite smått medans en kille står och kramar henne. Och sen bild på henne, antingen mot en vägg där hon står och dansar lite ensam eller också är hon ensam på en gata och ute och går och sjunger medans... Är det inte alltid så? Jag menar inte just Agnes bara, utan typ alla? Skitmånga tjejer i alla fall.

Imorgon tror jag att jag ska gå till JC och se om de har några fina jeans. Om de har det, det får ni väl veta när jag kommer hem antar jag.

Just nu läser jag en bok som heter I en klass för sig av Curtis Sittenfeld. Det är en tjej som heter Lee som börjar på en internatskola i USA nånstans. I början förstod jag inte riktigt - först var hon typ lesbisk och var kär i en äldre skoltjej (trodde jag) och gick runt och var lite konstig, men nu tror jag att hon har blivit kär i skolans populäraste kille istället, som har en tjej. Och hon verkar ganska normal nu också. Hursomhelst så är den ganska bra. Ingen Stephanie Meyer precis, men hur många böcker är så bra liksom? Hoppas hon fortsätter vara lite normal och får lite kompisar och blir ihop med den där snygga killen som har en tjej! :)

   

//Frida

Kommentarer
Postat av: annaa,

jag har också läst en klass för dig, den var lite småkonstig. vi borde träffas och fika eller något nån gång! :)

2009-01-16 @ 20:50:10
URL: http://sugarfilledworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0