Katastrof "bus" + Oasis

Hej hej, lovade ju igår att berätta om Astris och min lilla plan i skolan... Egentligen vill jag inte berätta - det gick så jävla dåligt - men, som sagt, jag lovade ju.
På onsdagen gick vi hem och samlade ihop en massa affischer från tidningar som typ kp, witch och julia som man hade när man var liten. Eftersom vi har Theos och mina alla samlade fick jag ihop runt 70 och Astri mesiga 14. Vi hade alltså en massa affischer.
Sen gick vi till skolan på torsdagen och hittade på små meddelanden som oftast hörde ihop med affischen på något sätt. Mina var ganska taskiga -  som när det var en Shrekbild så skrev jag ungefär "har alltid tyckt att ni vart lika... men det är nog bara nåt med ansiktsfärgen och öronen." Astris var snällare, som "En försenad julklapp! :P". När vi hade skrivit på några började vi kasta ner dom i sjuornas skåp. Men vi hann bara med 4 stycken innan elever började fylla upp korridoren och vi gömde oss på toan. Där började vårt misslyckande. Vi insåg att vi var tvungna att vänta och droppade ner resten av affischerna när dan var slut.
På fredagen var vi förväntansfulla igen, och skickade vår spion Amanda att kolla vad affischerna fick för reaktioner. Just då kom Johan Ryholt, vår f.d. SOlärare (Han vet att alltid när det är nåt sånt här är det vi som är skyldiga). Vi rusade iväg utom synhåll för honom och duckade för honom hela dagen. Sen fick vi höra att han beslagtagit alla affischer, även den special som vi gjort som åt en kille vi vart taskiga mot... Tråkigt va? Misslyckat.

På musiken blev vi indelade i två band. Vi ska köra låten Wonderwall av Oasis. Ska spela piano. Får se hur det går... :S



titta, hur gammal tror ni jag var här? :P
det var faktiskt i femman. Jävlar, det var ju bara 3 år sen :O... Känns som ungefär 15 :). kan ni hitta mig? It's me in the red dress. With the big smile :D. Gud, vad gulliga vi var :P. Och nu? En massa långa, finniga fjorton/femton åringar? Ser ni var vi är förresten? :)

Nu ska jag läsa min bok om tjejen som jag berättade om. Nu tror jag hon går och blir kär i alla som överhuvudtaget pratar med henne. Killar i alla fall.

//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0