Nyårs festen!!! :S

Hello!
Nu är det "dagen efter"...
Jag vaknade klockan 11:30 imorse. Lite tidigt för att ha gått och lagt sig kl 05:00 - 05:30? Aja, ska jag berätta om kvällen?
Som jag sa, så var Aztrid, Lillemor och Isa här. Vi åt middag, och redan kl 17:00 så började alla vuxna att luckta sprit. Hur skulle kvällen sluta? Flaska efter flaska tömdes och de vuxna blev mer och mer berusade. Vi barn brydde oss inte särskillt mycket, men när vi var helt säkra på att alla var as packade började vi också att dricka "lite smått"... Jag råkade ta en jätte stor klunk av, vad jag trodde var öl, men det visade sig vara vodka... Vem tror ni fick ont i halsen?? :S.

Birgitta (pappas tjej), kom upp och frågade:

Birgitta:- Vill ni ha något att äta?
Astri:- Nej, tack, vi är mätta.
Birgitta:- Okej, ät choklad (Birgitta går iväg).

5 min senare...

Birgitta:- Vill ni ha något att äta, är ni hungriga?
Astri:- Nej, tack...
Birgitta:- Säg till om ni blir hungriga då (Birgitta går).

2 min senare...

Birgitta:- Hej, hej, är ni hungriga?
Astri:- Nej, du var här för 5 min sedan och frågade, vi är inte hungriga!
Birgitta:- Oj då, men är choklad! (Birgitta går)

Så fortsatte Birgitta hela kvällen (Jag tyckte det var as jobbigt), men lyckades att vara trevlig mot henne varje gång hon frågade.
Kvällen gick och nya flaskor med vodka drogs fram ur skåpen... När klockan  var ca 03:00 gick vi upp på övervåningen för att kolla vad som händer bland de vuxna. Alla såg helt bortkommna ut, och vi fann Birgitta ligga utslagen i pappas famn. Okej, det såg lite perverst ut, men mest roligt XD. Birgitta somnade väl så medan vi barn spelade kort (tecken) ända fram till klockan 5.
Gissa om jag har ont i huvudet idag?? :S

//Astri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0