pinsam händelse på Odenplan

Hej igen!

Nu ska jag berätta något jätte pinsamt som hände när jag var på väg till skolan.
Det var en kall morgon och flera minusgrader ute. Jag hade lite bråttom i och med att jag var sen med att möta upp Frida vid buss 40 (vi möts där varje morgon). Jag powerwalkade över odenplan och precis när jag kommer till t-uppgången så känner jag att det plötsligt tar stopp. Jag kan inte gå längre. Jag faller framlänges rakt ner på den isiga marken. Folk vänder sig om och stirrar på mig som om jag vore en idiot. Jag tycker att det är jätte pinsamt, men har lite svårt att vända mig om i och med att mina knän nästan blev helt mosade när jag landade. Tillslut sätter jag mig upp och ser att jag har ett band runt fötterna. Ni vet ett sånt där vitt plastband som brukar sitta runt tidningsbuntar? Ett sånt band satt tajt runt mina stövlar. Först trodde jag att någon skämtade med mig i och med att jag inte kunde fatta hur jag hade kunnat få in båda mina fötter i det där lilla bandet. Tyvärr så är det ingen som har busade med mig... Jag reser mig upp och gick vidare, med värsta värken i knäna och i armbågen.
Först när jag kommer hem känner jag att jag har jätte ont i handen. Det gör så ont att jag nästan inte kan röra den. Vi vet inte vad som har hänt, men mamma tror att jag har fått en liten spricka i handen när jag ramlade. :'(

//Astri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0