Tagna på Åhlens :S

Hej!

Gissa vad jag och Frida gjorde efter skolan?
Ni läste ju om att Frida färgade håret igår... Igår bad vi också tjejen i kassan att plombera hårfärgen ifall att vi skulle lämna tbx den. Vi lämnade ju inte tillbaka den, men vi såg att tjejen i kassan hade plomberat hårfärgen jätte dåligt! Hon hade typ bara tagit en påse och häftat ihop. Jag och Frida fick därför en sjuk idé om att vi skulle fylla Fridas hårfärgningsflaskor med vatten och stoppa tillbaka dem i paketet och "göra om" hennes dåliga plombering och lämna tbx hårfärgen till Åhlens. Konstigt nog så genomförde vi idén också :S.
Så... Idag gick vi alltså för att lämna tbx hårfärgen. Vi gick till ett litet Åhlens som både jag och Frida var säkra på att vi aldrig mer skulle gå till. Jag gick bestämt fram till kassan med plomberingspåsen i handen.

Astri :- Hej, jag skulle vilja lämna tillbaka dem här!

Kassörskan tittar lite skumt på den dåliga plomberingen, men säger ingenting. Hon tar emot hårfärgenrna och börjar fixa med kassan.
Frida och jag blir så nevösa att vi börjar att svättas. Tänk om hon skulle få för sig att öppna påsen och kolla om hårfägen  är kvar och sedan se hur vi tejpat ihop plastförpackningen?
Jag försöker att inte se nevös ut och undvika kassörskans blickar. Allt verkar gå bra, tills pötsligt någonting med registreringskoden inte fungerar. Kassörskan börjar pilla med förpackningen och jag och Frida känner hur svettet rinner ner längst pannan. Kassörskan tittar lite konstigt på mig och fortsätter att pilla. Jag försöker, med tungan i halsgropen att inte säga något dumt som "Vad är det som inte funkar, vi råkade blöta ner förpackningen"...
Jag lyckas hålla mig och plötsligt står Frida och jag med pengarna i handen på väg ut från affären.

Där känade vi 100 kr var, grymt va??


//Astri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0