5-minuters klippning

Hi there.

Gud vad jag stör mig på när jag ska gå på toa och så är toasitsen uppe... Det brukar inte vara så i vanliga fall men nu har vi gäster. Hate it!

Eftersom Astri och jag båda behövde gå och klippa oss så bestämde vi oss för att göra det igår, men istället för att gå till nåt vanligt (typ nåt 400spännsställe som jag annars brukar gå till), så vi bestämde oss för att hitta nåt riktigt billigt. Sara, Hanna och Anna följde också med (Astri och Saras kompisar). Vi hittade ett drop-in ställe vid hötorget där det stod "140 kr!" med stora röda bokstäver över fönstret. Vi frågade om vi kunde få tid direkt. Det kunde vi inte, men om en halvtimme sa dom att vi kunde komma tillbaka. Eller, det var en stor, flintskallig kille med sjukt stora armar, typ...1 halvmeter i omkrets... Han var lite läskig. Under tiden gick vi iväg till hm, Astri skulle köpa foundation.

Där utanför såg vi att de delade ut blommor till alla kvinnor som gick  förbi. Vi gick förbi och de gav oss varsin tulpan med en röd lapp, man fick en pro viva shot med extra mkt järn i för kvinnor. Vi gick förbi typ 6 ggr var, de var lite dumma så de märkte typ inget... Till slut hade vi en hel bukett :). Vi gick tbx till hårklippningen, men när vi kom in och jag sa att vi bokat tid en stund sen påstod han att vi  bokat 2, typ en timme senare än på riktigt. Men jag protesterade en stund och vi fick tid en halvtimme senare. Vi kollade i lite affärer under tiden, plockade på oss lite mer blommor och kuponger ( nu har vi typ för en hel vecka). Jag köpte ingenting i alla fall.



När vi kom dit igen fick ju jag självklart den stora läskiga, Astri fick ngn tjej. Min klippning tog 5 minuter, jag lovar! Venne hur lång tid det brukar ta, men minst en halvtimme ju?... Jag förväntade mig inte så mycket, så jag blev överraskad över att det såg såpass bra ut ändå. Astri blev bra med. Men jag kommer nog inte direkt gå dit igen. Han sa att mitt hår skulle ramla av snart om jag inte klippte mig var 6:e vecka. Sure, han försökte ju bara luras!


  

Oj, texten blev cp... Efteråt gick vi hem till Astri och Sara och kollade på Strandvaskaren. Lite mörkrädd blev man ju på kvällen sen... :P

//Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0