Nästan påkörd?

Hello. Nu är jag äntligen hemma igen. Jag hade tänkt ladda upp en massa fina bilder, men de finns på pappas kamera så jag ska be honom skicka dom :). Idag åkte jag till fridhemsplan för att köpa semlor med astri (sista chansen innan de försvinner ju :P) men vi ångrade oss och köpte var sin bakelse med nån gräddfyllning... Ni kan ju gissa om vi mådde illa efteråt? De innehöll typ bara grädde. De sålde vanilla- och cherry coke, kommer ni ihåg att det kom vaniljcola för några år sen? Men sen tog de nog bort dom för de sålde så dåligt. Fast de här var från USA, där finns det. Jag köpte en vaniljcola, men egentligen är de där ganska äckliga...

När jag gick hem från bussen sen höll jag på att bli påkörd av en jävla taxi. Han borde ha stannat för jag gick ganska långt innan han kom nära, men han fortsatte köra rakt på och tutade så högt han kunde... Jag hoppade ungefär en meter bakåt, jag var nog typ 2 cm ifrån bilen med mina fötter :S... Det var några dumma små pojkar som skrattade! Hemska barn.

Idag såg jag förresten att de redan hade börjat sälja påskris. Kan de inte ta det lite lugnt och åtminstone vänta några dagar efter sportlovet innan de börjar förbereda för påsk? Orkar inte alla dom här högtiderna och loven och allt. Men inte skolan heller... :/. Jag vill bara sluta skolan och bli fri från allt - läxor och sånt där... Men 4 år till så :). Sen ska jag åka utomlands och jobba och kanske komma tbx till Sverige på sommarn och jobba som nåt skönt, typ kolloledare nånstans där det är fint eller så :).

Nu ska jag kolla nånting på internet åt mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0