Stockholmssnyggaste.blogg.se = no more!

Hello!

Jag sa nyss farväl till min, Saras och Aztids stora fejkblogg.
Stockholmssnyggaste.blogg.se heter den. Det handlade från början om en helt urflippad tjej som hette Cassi. Cassi blev gravid och visste inte vem pappan var. Bloggen hamnade uppe på en sida som heter flashback och hela bloggen blev "stor". Vi flick flera tusen besökare per dag och komentarerna bara forsade in. Det var sjukt roligt i början, men när loggen blev för stor började folk anklaga bloggen för att vara fejk. Aztrid (tjejen som var Cassi på bilderna) började få problem. Det gick så pass långt att folk ringde hem till Aztrids föräldrar och hon fick samtal från soc och vi blev även polisanmälda för någon nummer skit. Aztrid pallade helt enkelt inte längre. Det kom fram folk på gatorna och trodde att hon var Cassi och Aztrid ville bara kunna vara sig själv och sluta spela någon hon inte var. Bloggen hade gått för långt och vi avslöjade allt i ett inlägg "The day when Cassi dies". Efter ett tag insåg vi att alla ville veta mer om vilka vi var, vi som hade fejkat Cassi alltså. Vi började därför andvända bloggen som vår egen blogg (dock bara i 2 dagar). Efter det insåg vi att det inte var roligt längre. Vi orkade inte skriva om oss själva. Det skulle bli tråkigt! Vi skulle aldrig kunna byta ut vårt liv mot "Cassis". Vi skulle aldrig kunna toppa det...
Vi har nu lagt ner bloggen och jag måste erkänna att det faktiskt känns ganska tomt inom mig. Cassi hade ju blivit som en del av mig. ´Hennes tankar var ju egentligen mina tankar. Jag saknar "henne" redan!

Här är "Cassi":



//Astri :'(

Kommentarer
Postat av: Gmoll

Måste bara säga att ni är bra fyndiga och att ni borde använda er av Cassie experimentet på något vis.



Kanske i något skolarbete som tar upp hur folk involverar sig i bloggar osv..



Jag hittade bloggen sent och anade att den var fejk men fan va lättad jag ändå blev av att få det bekräftat :-D



2009-03-24 @ 20:30:00
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Hehe nej nej lastgammal var 27 då och är 28 år nu

;-)

2009-03-24 @ 21:09:31
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Gmoll

tycker flashbackarna borde bli impade av er, det lilla jag vart inne där så har jag fått för mig att taket är högt och bus uppskattas, men men vad vet jag

2009-03-24 @ 21:10:30
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0