Intervju m gammelmormor

Hellu. Jag har just pratat med min gammelmormor, alltså min mormors mamma, Det var ju skitlänge sen jag pratade med henne, så det var på tiden. Anledningen till att jag ringde (så duktig var jag inte, att jag bara ringde helt spontant), var att vi har en inlämningsuppgift på svenskan med Tema Kärlek. Så jag ska "intervjua" henne om hur det var när hon var ung att vara kär och sådär, om det var okej att vara kär i nån som man inte var förlovad med och så.

För det var faktiskt sjukt länge sen hon var ung, hon är 101 år nu så hon föddes i början av 1900-talet. Det är lite häftigt ändå :P. Hihi, så länge ska jag också leva. Men jag kommer vara en pain in the ass till skillnad från henne.

Och eftersom hon kanske inte lever så länge till borde ju nån intervjua henne. Och dessutom har jag för mig att hon var lite olydig, hon rymde till frankrike och förlovade sig  med en fransman eller nåt sånt. Det vi bestämde var i alla fall att jag kommer till hennes lägenhet imorgon (hon bor fortfarande ensam på Östermalm) och pratar.

Nu ska jag åka över till min moster och kusin och äta middag.

//Frida

Kommentarer
Postat av: The T<3

Sv; åå tack, din med. Fast ska ändra typ snart (;

2009-05-23 @ 18:08:45
URL: http://tajjz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0