Tips på hur du övertalar dina päron

Hello!
Fortfarande sjuk...
Jo, igår skulle jag och Frida träffas, vi båda var sjuka. Men dumma Frida vet ju inte bättre än att man inte ska ljuga för sina föräldrar och hamnade mitt i skiten. Hon sa att hon var hos hennes mamma till hennes pappa och sa till hennes mamma att hon var hos hennes pappa. Föräldrarna ringde varandra och fick veta att Frida varken var hos någon av dem och blev oroliga och undrade vart frida hade tagit vägen. Efter ett par bortförklaringar (som sög enligt mig) fick Frida inte träffa mig och dra hem till sig. Ja, Frida suger helt enkelt på att övertala/komma på bortförklaringar till hennes päron.
Här är därför mina tips till Frida och alla er andra som har svårt att få som ni vill om hur ni ska lyckas övertala era föräldrar.

Tips

  • 1. Var alltid glad oavsätt hur gärna du vill börja skrika.
  • 2. Låtsas att det inte bara är bra för dig utan kom på en andledningt till att dina föräldrar också skulle tjäna på det.
  • 3. Undvik allt negativt som kan komma upp och fokusera på det possetiva.
  • 4. Ha tänkt ut bra argument innan du frågar dina föräldrar så att du inte står och stammar fram några andledningar till varför du ska få som du vill...
  • 5. Ta aldrig ett "Nej", markera att du är sur och fortsätt kämpa för ett "Ja" (men inte genom att skrika och börja bråka).

    Försöka undvika
  • 1. Börja inte skrika och bli sur, det är bara mindre chans att du får som du vill isf.
  • 2. skippa repliken "men alla andra får ju", den är bara uttjatad.

3. Hitta inte på lögner, håll dig så nära sanningen du kan. Lögnerna kommer bara att bli avslöjade så småningom och då kan du bara glömma att du får som du vill...

Det var mina små tips, lycka till nu! :P

//Astri


Kommentarer
Postat av: Anonym

shooo.. snart kan du öppna egen GE-RÅD-&-TIPS-LINJE hahaha :)



ahaa i SANDVIKEN? :D hehe...är i sandviken rätt ofta :) fast inte kanske på just d där badstället...eller joooo :) jag tror jag vart där EN GÅNG för ett tag sen :)



alltså hade jag inte hittat några former då, så hade jag SÄKERT hittat på nåt eget tricks :) för jag hade redan gjort smeten o allt :)

2009-05-01 @ 13:10:03
URL: http://unik.blogg.se/
Postat av: Elvira

Vem som att jag kommer sluta läsa i bussen, mohaha! Jag läser en ny bok nu >3 Heheh!!!

2009-05-01 @ 15:13:29
URL: http://elvis95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0